Ara

Maria Montessori Kimdir?

Yenilikçi bir İtalyan kadın doktordur.

Daha henüz genç yaşlarda toplumun kadınlara olan beklentisinin sadece geleneksel beklentilerden ibaret olmasının yanlış olduğunu ve bunun değişmesi gerektiğini savunan bir gençti.

Babası bir devlet kurumunda finans işlerine bakan bir vatandaş, annesi ise eğitimi ödüllendiren bir ailede yetişen, iyi eğitimli hevesli bir okuyucuydu.

Bilgiye olan açlığı onu henüz genç yaşlarda, bir erkek enstitüsünde mühendislik okumaya itti. Belli bir süre sonra, tıp alanınına ilgisi arttı ve Roma Üniversitesi'ne başvuruda bulundu.

İlk başvurusu reddedildikten sonra, Maria çeşitli kurslar ve yoğun bir çalışma sürecine yoğunlaştı.

2. denemesinde artık Tıp eğitimi alan genç bir kadındı.

Fakülteden mezun olduktan sonra, artık Roma'nın bir kaç kadın doktorundan biri olmuştu.


Psikiyatri dalına yoğunlaştığı senelerde, zihinsel gelişim güçlüğü yaşayan çocuklarla çalışma, yani onları gözlemleme şansını yakalamıştı.

Çocukların eşsiz dünyası ve katkısız merakı, Maria'nın merakını fazlasıyla arttırmış, eğitime yoğunlaşmaya yönlendirmişti.

Maria Montessori, pedagolojik dersleri aldıktan hemen sonra, çocuklara uygulanan mevcut yöntemleri özenle gözlemleme ve sorgulama fırsatına erişti.


Montessori'nin özel öğretim öğretmenleri için kurulan bir enstitüye müdür olarak atandığı senelerde, artık çalışmalarını ve geliştirmiş olduğu yöntemleri geliştirme fırsatına erişmişti.

Hayatı boyunca, her göreve bilimsel yaklaşarak,hangi yöntemin doğu ve en iyi sonucu verdiğini öğrenmek için dikkatlice gözlem ve deneyler yaptı.


Süreç ilerlerken, çocuklar beklenmedik beceriler edindi ve enstitüde uygulanan programın başarılı olduğu ilan edildi.


Program ile birlikte çocuklar ilk kez bulmacalarla çalışmaya, yemek hazırlamayı öğrenmeye ve Maria'nın tasarladığı öğrenme materyallerine büyük ilgi gösteriyorlardı.


Montessori, çocukların çevrelerinden nasıl bilgi aldıklarını, aslında kendilerini nasıl ''öğrenerek'' yetiştirdiklerini gözlemledi.


Yaşı ve düzeyi biraz daha düşük olan çocuklarla gerçekleştirmiş olduğu çalışmalardan edindiği bilimsel gözlem ve deneyimleri kullanarak, Maria özgün öğrenme materyalleri tasarladı ve öğrencilerine kendi materyallerini seçmeleri için bir seçenek ve öğrenme özgürlüğü sundu.


Aynı zamanda öğrenmenin doğal güdüsünü ve arzusunu teşvik edecek bir sınıf ortamı yarattı.



Maria Montessori'nin programına katılan çocukların bir çoğu konsantrasyon, dikkat ve kendiliğinden disiplin sergileyen çocuklara dönüştü ve bu şekilde gelişimlerini sürdürdüler.


Kısa bir süre sonra ''Montessori Yöntemi'' öne gelen eğitimcilerin, gazetecilerin ve kamuoyunun dikkatini çekmeye başlamıştı.


1910'da Batı Avrupa'da, 1911'de ise ABD'de olmak üzere dünya çapında Montessori okulları hızla yayılmaya başlamıştı.


253 görüntüleme
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now