Ara

Dijital Eğitim Materyalleriniz İle İlgili Etkileyici Kararları Nasıl Verirsiniz?

En son güncellendiği tarih: 21 Ağu 2019


Biz öğretmenler her gün ders içi ve ders dışında 1000'e yakın karar aldığımızı biliyor muydunuz?

Bir öğretmen olarak, gün içerisinde önemli kararlar almakla yükümlüyüz. Öğrencilerimiz ile ilgili çeşitli müdahalelerde bulunmak ve öğrencilerimiz ile ilgili alınan kararların doğru sonuçları doğurması ile ilgili tekrar çeşitli kararlar almak durumundayız.

Aynı şey paylaşıma sunduğumuz dijital eğitim materyalleri içinde geçerlidir.

www.girisimciogretmen.com 'da açtığını ve/veya açmayı düşündüğünüz dijital mağazanızda, ülke çapındaki bir çok öğretmene sunacağınız dijital eğitim materyalleriniz hakkında da oldukça önemli kararlar almanız gerekecek.


Bu yazıda bir satıcı üye olarak Girişimci Öğretmen platformunda sahip olacağınız mağazanız ve mağazanızda sunacağınız dijital eğitim materyallerin daha etkileyici olması için almanız gereken bir takım kararlar hakkında konuşacağız.


Sanal mağazam için koymam gereken hedeflerimi nasıl belirlerim?


Platformda bir satıcı öğretmen olarak öncelikle sanal mağazanız ile ilgili ''yapılacaklar'' ile ''hedefler'' arasındaki aynımı iyi bilmeniz gerekir. Günlük yapılacaklar arasında düzenli olarak, alıcı öğretmenlerinizden gelen e-posta veya sorulara cevap vermek, dijital eğitim materyallerinizi düzenlemek, materyalleriniz ile ilgili blog yazıları yazmak gibi düzenli meşguliyetleriniz olacaktır.


Öte yandan, Girişimci Öğretmen mağazanız için kendinize hedefler koymanız gerekmektedir. Hedeflerinizi daha iyi belirlemek için ''Daha fazla öğretmene nasıl ulaşabilirim?'' ve ''Öğretmenlerin ihtiyaçlarını daha iyi karşılayabilmek için hangi materyalleri üretmeliyim?'' sorularını sormanızda fayda var.


Girişimci Öğretmen mağazanız için hedefler oluşturmak için masa başı oturduğunuzda, işletmenizin bir bütün olarak nasıl yürüdüğüne dikkat etmeni gerekir. Mağazanıza bir destekleyici unsur olarak açtığınız bloğunuzdaki, görüntülenme sayılarına, sosyal medya aracalığı ile kaç öğretmene ulaştığınıza, dijital ürünlerinizin satış sayısına, ve ürünlerinizin nasıl değerlendirildiğine göz atmanız gerekir.


Bunu yaptıktan sonra, kendinize aşağıda belirtilmiş soruları sormanız gerekir.

Bunlar;

''Bana ulaşan öğretmenler, benden ne tarz dijital eğitim materyalleri talep ediyor?''

''Daha fazla öğretmenin, mağazamdaki dijital eğitim materyallerinden haberdar olmasını sağlamak için sosyal medya gönderilerimin başlıklarını/konularını ve/veya sıklıklarını nasıl değiştirebilirim?''

''Bir sonraki blog yazımda hangi konulara değinmek istiyorum?''

''Sosyal platformlarda videolar gibi farklı bir biçimde içeriğimi tanıtırsam, daha fazla kitleye ulaşabilir miyim?'' vb gibi, sizin yönünüzü daha net belirleyecek olan belirleyici sorulardır.


Hedeflerimi belirledim. Sırada ne var?

Girişimci Öğretmen mağazanız ile ilgili hedeflerinizi belirledikten sonra, hedeflerinizi gerçekleştirebileceğiniz adımlar atmakta fazla geç kalmamanız gerekir. Yeni oluşturduğunuz ve Girişimci Öğretmen mağazanıza yüklemeyi düşündüğünüz dijital eğitim materyaliniz ile ilgili ek olarak aşağıdaki adımları uygulamanızda fayda var.

Bu adımlar;

• İlgili dijital eğitim materyali ile ilgili 4-5 adet fotoğraf çekin.

• Pinterest hesabınızda ilgili fotoğrafları faylaşın. Elinizde 4-5 adet fotoğraf olacağından, bunları ayrı ayrı paylaşın.

• İlgili dijital eğitim materyalinizin kullanımı hakkında bir blog yazısı yazın. • Materyal fotoğraflarınızı blog yazınıza ekleyin.

Bu adımlar sizin bütün resmi görmenize ve tek bir platformada aktif olmak yerine, bir kaç platformda işlevsel bir şekilde aktif olmanıza yardımcı olacaktır.


Blog yazıları hakkında biraz konuşmuşken, yazılarınızı yayımlama periyodunuza biraz değinmek istiyoruz. Bir blog yazızı yazmak istediğinizde bir haftada 10 adet yazı paylaşmaktan ziyade, haftada bir kez ya da ayda 3 kez paylaşım yapmak belli bir program dahilinde, daha etkileyici çalışmanıza neden olacaktır.


Mağazamda farklı ürünlerin tanıtımını ne zaman yapacağıma nasıl karar veririm?


Bir Girişimci Öğretmen mağaza sahibi olduğunuzda, zamanla ''Öğretmenlerin ihtiyaç duydukları dijital eğitim materyallerin ulaşmalarını nasıl sağlarım?'' sorusunu daha sık soracağınızı garanti edebilirim.

Bazen çeşitli sosyal medya mecralarında ilgili ürününüzle alakalı tanıtım yapma kararını almak çok kolay olacaktır. Örneğin, sonbaharda kullanılacak olan eğitim materyalinin tanırımını uygulama süresinden 1-2 ay önce yapmanız kafi olacaktır.

Ancak bazı dijital eğitim materyalleri, yıl boyu kullanılabilinecek türdendir. Bu tarz dijital eğitim materyallerini çeşitli sosyal medya mecraları ve/veya Girişimci Öğretmen E-Bülten sistemi ile tanıtmaya karar verirken, dönüşümlü olarak tanıtım yapmaya özen göstermenizde fayda var.


Örneğin, materyali kasım ayında

E-Bülten aracalığı ile tanıtıp, sosyal mecralarınız aracalığı Girişimci Öğretmen E-Bülten sistemi aracalığı ile tanıtmanız size olumlu katkılar sağlayacaktır.


Bu noktada size bir ''Tanıtım çizelgesi'' hazırlamanızı önerebiliriz.

Dönemsel veya yıllık olarak planlayabileceğiniz bu tanıtım çizelgeniz, size planlı olarak işinizi yapmanıza yardımcı olacaktır.


Ürün tanıtım takviminizde hangi dijital eğitim materyalinize ne zaman yer vereceğinizi etkili bir şekilde saptamak için, Girişimci Öğretmen sanal mağazanızda yer alan benzer ürünlerin satış oraranlarına göz atabilir, Pinterest hesabınızda daha önce paylaşım yaptığınız benzer dijital ürünlerin kaydedilme sayılarına dikkat etmeniz ve/veya kendi öğretmenlik deneyimlerinizden yola çıkarak, alıcı öğretmenlerin hangi dönemde ne tarzdijital eğitim materyaline ihtiyaç duyduğunu saptamanız yararlı olacaktır.

Bütün bu değerlendirmeleriniz sonucunda çizelgenizi daha doğru bir şekilde oluşturabilirsiniz.


Girişimci Öğretmen sanal mağazamda bulunan ''eski ürünlerimi'' hangi sıklıkla güncellemeliyim?


Zamanında oluşturmuş olduğunuz ve Girişimci Öğretmen mağazanızı yüklemiş olduğunuz dijital eğitim materyallerinize arada bir geri dönüp bakmak ve gerekli güncellemeleri yapmak her zaman sizin yararınıza olacaktır. Bunun için belli bir planlama yapmanıza gerek yok. Boş vakitlerinizde, dijital eğitim materyallerinizi satın almış olan öğretmenlerin, ilgili dijital eğitim materyali hakkında yapmış oldukları yorulmarı okumanız son derece önemlidir. Yapılan bu değerlendirme yorumları dikkate alarak, mağazanızda bulunan ilgili dijital eğitim materyalinizi güncellemeniz sadece bir kaç dakikanızı alacaktır. Dönem arası tatilleriniz, bu iyileştirme süreçleri için ideal zamanlardan biri olacaktır.


Girişimci Öğretmen mağazamda bulunan ürünlerden hangisini güncellemem gerektiğini nasıl anlarım?


Girişimci Öğretmen mağaza sahibi olarak, kendinize şu iki soruyu tekrar tekrar sormanızda her zaman fayda var.

• Öğretmenler, benim üretmiş olduğum dijital eğitim materyallerine erişim sağlayabiliyor mu?

• Girişimci Öğretmen mağazama yüklediğim dijital eğitim materyallerim, öğretmenlerin ihtiyaçlarını karşılıyor mu?

Bu iki soru, tüm satış sürecinizin merkezinde olan iki soru olacaktır.


İlk soruyu cevaplamak için, belirli periyotlarda ürünlerinizin sayfa görüntülenme sayılarına göz atmanız son derece önemlidir. Mağazanızda bulunan bazı ürünler fazla görüntülenme almıyorsa, bu ürünler için bir blog yazısı yazmak, mağazanızın Pinterest hesabında ürünle alakalı yeni fotoğraflar eklemek ve/veya Facebook, Instagram gibi sosyal medya hesaplarınızda ilgili ürünü öne çıkarmanız olumlu bir etki yaratacaktır.


İkinci sorunun cevabı, doğrudan ''dönüşüm oranı'' ile alakalıdır. İlgili ürünün dönüşüm oranı, görüntülenme sayısı ile yine o ürünün satın alınma sayısı ile orantılıdır. Örneğin, 500 defa görüntülenen dijital eğitim materyali, 10 defa satın alınmış ise, dönüşüm oranınız %2 olacaktır.


İlgili dijital eğitim materyalinizin dönüşüm oranı %3'den fazla çıkması durumunda, doğru yoldasınız demektir.


Eğer ilgili ürününüzün dönüşüm oranı %3'den az çıkarsa aşağıda belirttiğim çıkış noktalarını deneyebilirsiniz.

• İlgili dijital eğitim materyalinin açıklamasını daha net haline getirmeniz fayda sağlayabilir.

• Alıcı öğretmenlerin, ilgili dijital eğitim materyalini nasıl kullanacağını daha ayrıntılı anlatmak için ek açıklamalar ve bilgiler verebilirsiniz. Bu ek açıklamalara ilgili dijital ürününüzün açıklama kısmına ve/veya bloğunuzda da yapabilirsiniz.

• Alıcı öğretmenlerinizin ihtiyaçlarını daha iyi karşılamak için ürünü revize edebilirsiniz.

• Ürün ünitesini/kazanımını ve/veya fiyatlandırmayı değiştirebilirsiniz.


Bu yazıda Girişimci Öğretmen mağazanızda bulunduracağınız dijital eğitim materyalleri hakkında alabileceğiniz kararlara ve ipuçlarına yer vermek istedik.

Açmayı düşündüğünüz Girişimci Öğretmen sanal mağazanız üzerine çalışmak, çeşitli yolları denemek ve bu denemelerin etkilerini ölçüp değerlendirmek size emin olun çok şey öğretecektir!











164 görüntüleme
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now