Ara

Öğrencilerinizin Motivasyonu Arttırmak İçin 4 Yöntem

Öğretmenlere en büyük dertlerinin ne olduğunu sorduğumuzda, en sık rastladığımız cevap ''Öğrencilerin motivasyonu'' oluyor. Derslere girdiğimizde sınıfın bir kısmına ulaşabildiğimiz doğru. Ancak çoğunluğa erişim sağlayamama durumu aynı zamanda doğru ve daha sık rastlanan bir durum.



Eğitim dünyasında bu sorun uzun süredir önemli bir sorundu. Ve fazlasıyla karmaşık bir hal almıştı. Araştırmalarımıza göre öğrencilerin motivasyonlarını yüksek tutmanın başlıca 4 yolunu sizler için derledik.


1. Öğrenciler, öğretmenleri ile olumlu bir iletişim köprüsü ve ilişki kurduklarında akademik olarak daha başarılı oluyorlar.


2. Seçim yapma olanağı ve özgürlüğü, eğitim ortamlarında çok güçlü bir itici faktördür.


3. Yaratıcılık ve süreklilik gerektiren süreçler sonucunda öğrencilere geçici ödüller ve sonuçlar sunmak, motivasyonu engelliyor.


4. Öğrencilerin, verilen herhangi bir görev ve/veya ödevi sağlıklı bir şekilde sürdürebilmeleri için, onların aldıkları sorumlulukla gelişebileceklerine inanmaları gerekiyor.


Öğrenci-Öğretmen İletişim Köprüsü


Çok sayıda akademik çalışma, öğrenci-öğretmen ilişkisi olumlu yönde artış gösterdiğinde, öğrencilerin ilgili derse karşı motivasyonlarının doğrudan arttığını doğrulamıştır.

İyi bir öğretmen-öğrenci ilişkisi, öğrencilerin akademik anlamda daha fazla risk alabilme zeminini oluşturmaktadır. Aynı zamanda süreç boyunca istikrarlı olma gayretini ve güven duygusunu sağlar.


Her iki grubun, ders ve ders süreci dışında aralarında kurdukları iletişim ve ilişki değerinin daha net farkına varmaları gerekmektedir.



Öğrencilerin Seçim Yapma Olanakları ve Özgürlükleri


Araştırmalara göre motivasyonun temeli seçim yapmaktan geçmektedir.Birçoğumuz bunu duymuşuzdur. Ancak tam olarak bu gerçeği henüz benimseyemedik. Özellikle sınıf ortamında seçim yapmak biraz karmaşık bir hal alabilir. Öğrencilerin her birinin farklı seçimleri ve bunların sonuçları ile ilgilenmek, büyük bir içsel organizasyon becerisini gerektirmektedir. Bunu sağlamak için dersten önce, ciddi bir hazırlık çalışması yapmanızı öneririz. Öğrencilere herhangi bir çalışma için 3'ten fazla seçenek sunmanızı ve sürecin sağlıklı ilerlemesi ve sonuçlanması için, bu 3 seçeneği önceden hazırlanmanızı öneririz.


Öğrencilerinize derste bir seçim olanağı sunmadan önce, ''seçenek sunmanın'' birçok yolu olduğunu belirtmek isteriz. Zaten öğrencilere normalde sunduğunuz faktörlere biraz seçim olanağı eklerseniz, büyük bir gelişme göstereceklerdir.


Yer Değişimi: Öğrencileriniz yerde, bahçede veya diğer öğrencilerin yerlerinde çalışmalarını yapabilirler mi?


Çalışma Grupları: Bazı öğrenciler grup halında çalışırken daha çok gelişim gösterirken, bazı öğrenciler bireysel çalışmaktan zevk alır ve bununla motive olur.


Kitaplar: Sınıfınıza bir kitap okuma ödevi verdiğinizi düşünün. Derste, yani ödev sürecinin öncesinde, kitaptan bir parça okuyun. Ardından öğrencilerinize (varsa) ilgili kitabın seslendirilmiş (Audio) versiyonunu da dinleyebileceklerini belirtin.


Ödevler: Bazı ödevlerde, öğrenciler yanıtları sadece yazılı olarak değil, ses kaydı şeklinde yapabilme seçeceğini sunabilirsiniz.


Zamanlama: Öğrenciler kesinlikle aynı şeyi aynı anda yapmak zorunda değilse, neden yaptıkları etkinliklerin sırasını seçmelerine izin vermiyorlar?



Geçici Ödüller


Genellikle öğretmenler, öğrencilerine ya ceza veriyor (sopa) yada ödül (havuç) veriyorlar. Ancak verilen bu ödüllerin etkinlik derecesi, yapılan işin ve/veya işlemin zorluğuna göre değişiklik gösteriyor. Genellikle ödül yöntemi, yapılan kolay bir işlem sonrasında öğrenciler üzerinde kayda değer bir etki bırakmaktadır Ancak yaratıcılık ve bolca işlem gerektiren süreçlerde, bu ödül yöntemi çokta bir işe yaramıyor.


Öğrencilere bir ödev veya bir görev verirken, özellikle yapılacak olan etkinlikten neyi ne kadar öğreneceklerini ifade edin. Aşağıda belirttiğimiz iki farklı örneği inceleyelim.


Birazdan size bir çalışma kağıdı dağıtacağım. Üslü Sayılar konusu ile ilgili sorular var. Sınavda mutlaka 2-3 soru çıkacaktır. Bu yüzden dikkatli çözmeye özen gösterin. Sorularınız varsa parmak kaldırabilirsiniz. 2. derste cevapları vereceğim.


Çocukları sizlere birazdan Üslü Sayılar ile ilgili bir çalışma yaprağı dağıtacağım. İlk 10 soru bana göre daha kolay çözülebilinir olmalı. Ancak son ikisinin ne kadarını yapabileceğinizi görmek istiyorum. -bunlar meydan okuma sorularıdır.

Bu son iki sorudan en az 1 tanesini çözebilecek kadarını geçtiğimiz derslerde öğrendiniz. Belki ikisini bile.


Sorumluluklar ile Gelişebileceklerine İnanmak


Öğrencilere öğrencilere/edinilecek olan bilgi/becerilerin bireysel hayatları ile nasıl ilişkili olduğunu göstermek, gerçekten ciddi bir fark yaratır. Öğrenciler ilginç ve ilgi çekici bir şey yaptıklarında yaşamlarını iyileştirecek bir etki yaratacaklarına inandıklarında, doğal olarak motive olurlar.


Planlayın, sonra söyleyin: Sunulacak olan bilginin kendileri ile daha alakalı bir hal alması için zaman zaman uygulama esnasında herkesi bir durdurup, ilgili kavramın bireysel hayatları ile olan alaka düzeyini hatırlatabilirsiniz.


Yansıtın: Öğrencilerinize ilgili materyalin ve/veya kavramın, kendi hayatları ile nasıl bağlantılı olduğunu düşünmeleri bile bir fark yarabilir.



Öğrencilerinizin dersinize karşı olan motivasyonlarını arttırmak için yukarıda değindiğimiz herhangi bir maddeden başlayabilirsiniz. Özellikle yeni döneme başlarken, yaptığınız ufak tefek değişiklikler ile neler olduğunu gözleme fırsatı yakalayın.

Ancak unutmayın ki öğrenci motivasyonlarını %100 arttırmak için sihirli bir değnek yok. Bunun için bazen bu tarz araç ve yöntemlere ihtiyacımız oluyor. Bunları yeni eğitim öğretim yılında kullanmak senin elinde!



620 görüntüleme
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now